Dnia 31 maja 2023 r. uczniowie z klas:  VIa,  VIb i  VII Publicznej Szkoły Podstawowej w Iwaniskach wraz z opiekunami wybrali się na jednodniową wycieczkę do Łodzi.

Celem wycieczki było zwiedzanie ,,Orientarium ZOO Łódź” - najnowocześniejszego w Europie kompleksu prezentującego faunę i florę  Azji Południowo- Wschodniej, zwiedzenie miasta i Manufaktury  Łódzkiej  oraz integracja uczniów, rozwijanie zamiłowania do turystyki i aktywnych form wypoczynku. Pierwszym realizowanym punktem wycieczki było odwiedzenie "Orientarium  ZOO Łódź”. Nowo powstały kompleks stał się jedną z głównych atrakcji turystycznych miasta, adresowaną do miłośników przyrody i ogrodów zoologicznych. Dziś w ogrodzie mieszka ponad 2100 zwierząt- przedstawicieli 130 gatunków. Największą atrakcją Orientarium  jest podwodny tunel. Można z niego obserwować rafę koralową, rekiny  i płaszczki. Wielką atrakcją jest także wybieg i basen dla słoni.  Mieszkańców Orientarium obserwowaliśmy z trzech perspektyw: podwodnej, lądowej oraz z góry. Uczniowie mieli okazję obejrzeć mnóstwo gatunków zwierząt i ptaków w warunkach stworzonych na wzór  naturalnych środowisk. Podziwiać mogli słonie indyjskie, a także uczestniczyć w ich  karmieniu i kąpieli. Główną atrakcją był podwodny tunel, w którym podziwiać można było  przedziwne ryby: np. zjawiskowe koniki morskie, obdarzone złą sławą rekiny i dorastające do ogromnych rozmiarów płaszczki i strzępiele. W trakcie zwiedzania odbyliśmy  podwodną podróż do świata raf koralowych słynących z olbrzymiej różnorodności gatunków zwierząt morskich takich jak koralowce, krewetki, jeżowce oraz wiele gatunków  ryb m. in. jadowite skrzydlice,  mureny, czy  rekiny. W basenie  z wodospadem podziwialiśmy  najdłuższego krokodyla gawialowego Europy. Zachwyceni  bogactwem  życia i  kolorów  podwodnego świata  przeszliśmy do ogrodów z wybiegami dla panter mglistych, niedźwiedzi malajskich, gibonów,  orangutanów, lwów, tygrysów, żyraf, zebr, hipopotamów , antylop, ptactwa  i wielu innych egzotycznych zwierząt .Mogliśmy też  podpatrywać pracowników ZOO podczas karmienia  zwierząt: orangutanów , lemurów, pingwinów, papug, wydr. Mieliśmy też  czas  na lody, zakup pamiątek i spacer po ogrodzie.Następnie  udaliśmy się do Manufaktury Łódzkiej- dawnego  kompleksu fabrycznego, który został zamieniony w nowoczesne centrum handlowo- usługowo- rozrywkowe. Po skończonym zwiedzaniu przyszła pora na obiad.  W Manufakturze znaleźliśmy duży wybór  restauracji, w których mogliśmy się posilić.

Wycieczka była dla nas bardzo ciekawa i pełna przygód,  była okazją do relaksu wśród zwierząt , pięknej tropikalnej zieleni oraz integracji między klasowej naszych uczniów. Poznaliśmy piękno Łodzi, mogliśmy zdobyć nową wiedzę i zobaczyć wiele interesujących miejsc. Pomimo zmęczenia wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.